Kokonaisena
somessa, ei julkinen
ja yksityinen.
Verkostoituva
menestyy: seuraa ja jaa
aktiivisesti!
Luen ja bloggaan
ajankohtaisen tekstin –
vai kuvatarinan?
Terhi Aho toivotti meidät tervetulleiksi Psyconiin 29.4.2013 #HRsomen aamiaistapaamiseen, jossa keskusteltiin toimitusjohtajien blogeista.
Petri Aukia kertoi avoimesta johtajuudesta, jossa yksityistä ja julkista minää ei eroteta -juteltiinhan opiskeluaikoinakin newseissä samalla tunnuksella bileistä ja opinnoista. Asiakkailta tulee kaveripyyntöjä LinkedInin lisäksi Facebookiin. Twitter vahvistaa konsultin asiantuntemusta, kun konsultti kertoo tekemistään asioista. Kaikille sidosryhmille ei voi jatkuvasti soitella, mutta twiiteillä yhteys säilyy.
Petri Aukia kertoi lukevansa blogeja enemmän kuin kirjoittaa, vaikka hän kirjoittaa sekä yrityksen blogia että omaa blogiaan. Hän jakoi esityksensä diat SlideSharessa sunnuntai-iltana, ja puolessa vuorokaudessa yli 160 henkilöä oli ehtinyt tutustua hänen esitykseensä.
Verkostoituvat menestyvät; rekrytoidut ovat yleensä seuranneet häntä ja yritystä pitkään. Kun Facebookviestin kohdentaa tietylle ryhmälle, seuraajat eivät joudu lukemaan aiheista, jotka eivät heitä kiinnosta. Itse omistettu viestintäkanava on tärkeä riskitilanteissa, mutta yhä enemmän viestitään avoimissa kanavissa – kuten tuhkapilvestä ja yleläisistä maailmalla.
Kalamalja
Kalamaljassa keskusteltiin verkostoista ja vuorovaikutuksesta, virtuaalisesta läsnäolosta ja bloggausvuoroista. Onko kirjoittaminen luontevaa vai toimisivatko kuvatarinat paremmin? Ajankäyttö muuttuu, vaikka mobiililaitteet helpottavat somen seurantaa ja päivittämistä.
Estetäänkö tietoturvalla ihmisten luontevaa vuorovaikutusta?
Konsulttiraportit pitäisi kirjoittaa wikiin eikä toimisto-ohjelmistoilla erillisiin tiedostoihin, joihin tiedot jäävät makaamaan. Ovatko Facebookiin kirjoitetut viestit bloggaamista?
Moka on lahja, mutta väsyneenä ei kannata mennä nettiin. Kuohunta ei ole moka, jos sen avulla asiat luiskahtavat eteenpäin.
Vastaa